۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹

رضایی بابادی:

پیوند جامعه نخبگان با مدیریت اجرایی راه توسعه پایدار است

پیوند جامعه نخبگان با مدیریت اجرایی راه توسعه پایدار است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار در کشور سپردن سکان مدیریت اجرایی به دست جامعه نخبگان است .

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش حماسه سازان علم و دانش ویژه تجلیل از اساتید برجسته و نخبگان علمی استان کرمانشاه بعد از ظهر شنبه در محل بنیاد نخبگان استان کرمانشاه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم در خانه ملت، استاندار کرمانشاه و روسا و اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این همایش با اشاره به ضرورت شناسایی نخبگان استان اظهار داشت: اگر نخبگان کشور وارد سیستم اجرایی و مدیریتی شوند و در عرصه های تصمیم گیری دخالت داده شوند مسیر توسعه پایدار فراهم خواهد شد و در واقع راه توسعه پایدار بهره گیری از نخبگان است.

ابراهیم رضایی بابادی اظهار داشت: کشور ما هم اکنون از لحاط تولید علم در رده هفدهم جهان است در حالی که از نظر تولید و کسب و کار در رده یکصد و پنجاهمین کشور جهان قرار دارد که این عدم سنخیت ناشی از قطع ارتباط نخبگان و صاحب نظران علمی کشور با حوزه اجرا و تصمیم گیری است.

رضایی بر ضرورت تولید ثروت از علم تأکید کرد و آن را نیاز اساسی جامعه امروز ایران دانست.

وی با اشاره به اینکه استانداری کرمانشاه در خدمت جامعه نخبگانی استان است، گفت: بنیاد نخبگان استان کرمانشاه باید با پرورش چهره های علمی برجسته و معرفی آنها به جامعه زمینه ساز توسعه روز افزون استان و کشور را فراهم آورد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از راه های نخبه پروری در کشور توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها به عنوان مهد اصلی نخبگان و دانشمندان است  که امیدوارم در استان کرمانشاه بتوانیم با توسعه همه جانبه دانشگاه ها از داشته های خود استفاده کنیم.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور هستند و در واقع دانشمندان و نخبگان آینده کشور از همین دانش آموزان به جامعه معرفی خواهند شد اما ممکن است بخشی از آنها با مشکلاتی مواجه باشند که باید هرچه سریع تر برطرف شده و زمینه رشد و شکوفایی آنها فراهم شود.

کد خبر 2212321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha